Pressmeddelande: Ny klubbchef

Vi är glada och tacksamma att idag kunna presentera och välkomna vår nya Klubbchef, Riki Simic, till Eskilstuna United.

”En ny klubbchef ska ta Eskilstuna United till nästa nivå. Nu tar Eskilstuna United ytterligare ett steg framåt i sin utveckling och anställer en klubbchef. Riki Simic börjar den 15 mars. – En milstolpe för föreningen”

Lina Bertilsson, ordförande

Eskilstuna United ska vara ett etablerat lag på övre halvan i damallsvenskan och regionens främsta utbildningsplats för unga fotbollsspelare. En viktig pusselbit för att nå dit är att ha en klubbchef på plats som kan styra och leda föreningens viktiga utvecklingsarbete.

– Det här är en milstolpe för föreningen, att vi anställer en klubbchef på heltid. Att vi har den möjligheten nu visar att vi och våra samarbetspartner tror på oss som damfotbollsförening. Vi kan skapa den organisation vi behöver för vår satsning på både elit- och ungdomssidan, säger Lina Bertilsson, ordförande i Eskilstuna United.

Riki Simic kommer senast från en roll som verksamhetschef för en fotbollsklubb i Portugal och har tidigare bland annat arbetat för AIK Fotboll och en damfotbollsklubb i Los Angeles.

– Det är såklart med stolthet, glädje och ödmjukhet som jag tar mig an detta hedersamma uppdrag. Att tillsammans med klubbens personal, ledare, ideella och partner få vara en del av den fantastiska resa som United just nu upplever är såklart både inspirerande och spännande, berättar Riki Simic, Eskilstuna Uniteds nya klubbchef.

– Eskilstuna Uniteds viktiga och betydelsefulla samhällsengagemang visar att klubben har en tydlig strategi och en väl genomtänkt plan för att göra skillnad och bli än mer att räkna med framöver, säger Riki Simic.

För mer information, kontakta:

Lina Bertilsson
lina.bertilsson@hotmail.se